Nyhetsbrev kan vara ett väldigt kraftfullt verktyg där du på ett enkelt sätt kan hålla kontakten med dina kunder. Med ett välskrivet nyhetsbrev kan du inte bara öka din försäljning utan även stärka dina kundrelationer.
Så skriver du säljande och intressant innehåll
Om du vill nå ut till dina kunder på bästa sätt hjälper det ofta att ha en personlig touch på dina brev. Undvika att låta formell och försök skapa en relation med dina läsare. Ett första steg är att använda deras namn i brevet. Få även med relevant information som är kopplat till deras tidigare köp. Om du behöver lite hjälp på traven kan du få hjälp med att skapa ett nyhetsbrev som tilltalar din publik.
Lägg fokus på rubriken
Vill du kunna öka din omsättning med hjälp av nyhetsbrev måste du även lägga stort fokus på rubriken. De flesta människor sneglar bara snabbt på sina kampanj-mejl innan de raderar dem. Du måste alltså ha en rubrik som är intressant nog att klicka på. Det är viktigt att det fångar intresset utan att se ut som spam.
Se till att nyhetsbrevet är kompatibelt med mobiler
Det blir allt vanligaste att kolla sina mejl på mobilen eller surfplattan istället för en dator. Därför är det viktigt att du ser till att dina brev är kompatibla med alla format. Se till att alltid dubbelkolla brevet innan det går ut till dina prenumeranter. Se även till att korrekturläsa så det inte innehåller onödiga slarvfel.